A BDSM 50 árnyalata....

Már elmúlt február, mikor is a világsajtó az új könyvadoptációtól volt hangos.. 50 shades.. Mint oly sok nő, én is megvettem a könyveket, s a filmet is megnéztem. Nekem személy szerint kissé csalódás volt a megfilmesítés, de nem vagyok filmkritikus, ezért most nem is a mozi elemzéséről fog szólni a mai post.

A könyvben, és a vásznon is szerepel némileg a BDSM. De mi is ez? Agresszió? Perverzitás? Beteg elmék találkozása? Miért jó, ha elfenekelnek, s miért élvezetes néha a fájdalom?

Most jöjjön egy kis szárazanyag, mielőtt rátérnénk a szaftosabb részletekbe, s beavatnálak titeket az én vágyaimba.. ;)

Mi is az a BDSM, minek a rövidítése?  A BDSM (Bondage & Discipline [B&D], Domination & Submission [D&S], Sadism and Masochism [S&M] szavakból létrehozott rövidítés. 

Fontosnak tartom kiemelni, hogy a BDSM nyújtotta örömöket nem kizárólag lelkileg sérült emberek kedvelik. Sőt. Különböző felmérések szerint elhanyagolható azok száma, kiket különböző bántalmazás ért, és poszttraumatikus betegség általi igény a BDSM.

Ez az egész egy játék. A hatalom/bizalom játéka. Hisz van a domináns, az uralkodó fél, és van a sub, az alárendelt fél. A tárház végtelen, hiszen a szembekötős játéktól a lovaglópálcán keresztül elég sok minden belefér, mit mindegyik fél elfogad, jóváhagy. De nem ismeretlen a biztonsági szó használata sem. A BDSM nem a verésről szól, s nem is a fájdalomokozásról. Az alárendelt fél, vagyis a sub teljesen átadja magát a a domnak, így ő korlátlanul rendelkezik felette a játék ideje alatt ami lehet egy rövid alkalom, de lehet 24/7 is. A fájdalom és a kéj gyakran járnak kéz a kézben, s a domnak az ostor, vagy a lovaglópálca csak egy eszköz mely a hatalmat szimbolizálja. S természetesen ezzel gyönyört, és fájdalmat is lehet adni. Vagy egyszerre mind a kettőt. De ezek csak tárgyak. Az igazi dominancia verbális. 

Az 50 árnyalat trilógia nagyon jó bizonyíték arra, hogy mi nők szeretjük az ilyen együttléteket, s bizony szeretjük mi is a hatalmat, de vannak helyzetek, mikor a hálószobán kívül hagynánk az erős, és irányító énünket. 

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a 4 fal között már le is kell keverni egyet a szeretett nőnek... Néha olvastam olyan kommenteket uraktól, hogy nem tudtam, sírjak vagy fetrengjek a röhögéstől. Sőt, szakemberektől is láttam érdekes vélemény nyilvánítást. A BDSM-től nem lesz több a családon belüli erőszak, s nem mondható beteg kapcsolatnak sem a BDSM-en alapuló viszony.

De visszatérve az irányításra. Nem azt várjuk a partnerünktől az ágyban, hogy erőszakos legyen, de azt sem, hogy mulya. Néha jó, ha nem a gyengéd szexben veszünk el, hanem irányít, utasít a partnerünk. Sőt, kezdésnek is ez a legjobb mód. Ha mindkét félnek tetszik a hatás, lehet majd tovább menni. A legjobb és szerintem legélvezetesebb második lépcső nem a bilincs, hanem a szemfedő. Hisz mikor az ember nem lát, kiélesednek az érzékek. Az érintés, ízlelés, szaglás.. Ezekkel mind lehet játszani. S a fokozatosság elve szerint jöhet a kötözés. Selyemsál, szőrös bilincs, kötél, kötegelő, esetleg valódi bilincs? Itt is a lehetőségek tárháza végtelen..

/Én például az igazi bilincset szeretem, s ha nagyon mocorgós vagyok, van, mikor nyomot is hagy, ami fotózások szempontjából nem olyan mókás, de rápillantva a csuklómra kellemes bizsergés fut át a testemen az emlék hatására... ;)  A való életben elég irányító típus vagyok. Sőt, néha a hálószobában is. De vannak helyzetek, mikor egyenesen szükségem van arra, hogy a partnerem domináljon, irányítson. Szeretem ha keményen fognak.../.

Azt hihetné az ember, hogy ennek semmi köze nincs a BDSM-hez, pedig épp ellenkezőleg. Alárendeltség, engedelmesség, a kiszolgáltatottság finom érzése párosul ezekhez a játékokhoz. 

Itt további segédeszköz tippek olvashatóak. Kezdőknek szerintem jó alap. :)

Hamarosan keletkezik egy cikk a perverzitásról is, interjúkkal fűszerezve.. 

 

Csók

img_9847.JPG